CCA A FĂCUT BILANŢUL CONCURSULUI DE SELECTARE A PROIECTELOR DE PROGRAME AUDIOVIZUALE

Mar ,Decembrie 06, 2016 - 16:40

Consiliul Coordonator al Audiovizualului s-a întrunit la 5 decembrie 2016 în şedinţă publică.

Instituţia publică autonomă în domeniul audiovizualului, preocupată de necesitatea de a dezvolta piaţa audiovizuală şi de a stimula producţia audiovizuală autohtonă, a făcut bilanţul Concursului de selectare a proiectelor de programe audiovizuale care abordează subiecte şi probleme de interes public, a căror producere va fi susţinută financiar din sursele Fondului de susţinere a radiodifuzorilor, pentru 2016, anunțat prin Decizia nr. 30/179 din 28 octombrie 2016.

La concurs, desfăşurat în perioada 04-18.11.2016, au participat 20 de radiodifuzori locali cu 27 de proiecte de programe audiovizuale: „Bizim Aidinic” SRL („ATV-Cocuc”  şi „Budjeac FM”), „CANAL REGIONAL” SRL („CANAL REGIONAL”), Cooperativa „MOLODOSTI” („ELITA TV”) „DALAN” SRL („IMPULS TV” şi „IMPULS FM”), „GURINEL–MEDIA” SRL („GURINEL TV”), „JEVISE” SRL („AGRO TV”), „LV-TOPAL” SRL („BAS TV” şi „BAS FM”), „MAR–SOR” SRL („SOR TV”), Asociaţia Obştească „Media-Grup MERIDIAN” („Eco FM”), „Media Pro Group” SRL („ITV”), „MEDIA SFERA” SRL („Radio Orhei”), „Noi Media de Sud” SRL („Radio Albena”), „Premier Media” SRL („Pro 100 radio”), „Pro Media” SRL („Media TV” şi „Radio Media”), „Satelrom–TV” SRL („TV-Drochia” şi „FM-Drochia”), „Siremin” SRL („BUSUIOC TV”), „Telesistem TV” SRL („Accent TV”), „Urania FM” SRL („NTS”), „Vertamar” SRL („VTV Ungheni”) şi „MEGAN-TV” S.A. („TV Prim” şi „Radio Prim”).

În cadrul dezbaterilor publice, membrii CCA au menţionat că, spre deosebire de anul trecut a crescut interesul radiodifuzorilor locali pentru acest concurs. Totodată, este îmbucurător faptul că unele proiecte lansate şi finanţate cu sprijinul CCA îşi află continuitate şi sînt realizate deja din forţele proprii de către radiodifuzorii locali.

Pentru că la concurs au participat un număr record de radiodifuzori, CCA a decis să acorde susţinere financiară cîte unui radiodifuzor la fiecare temă de interes public (TV şi Radio), alocînd din Fondul de susţinere a radiodifuzorilor suma de 914.650 lei. Astfel, cîştigători au fost declaraţi:

I. Promovarea modului sănătos de viaţă: „DALAN” SRL, fondatoarea postului de  televiziune „IMPULS TV”, pentru proiectul emisiunii „Tainele sănătăţii”;

II. Programe cu/despre/pentru persoanele cu dizabilităţi: „MAR–SOR” SRL, fondatoarea postului de televiziune „SOR TV”, pentru proiectul emisiunii „Speranţa”;

III. Programe cu/despre/pentru minorităţile naţionale: „LV-TOPAL” SRL, fondatoarea postului de televiziune „BAS TV”, pentru proiectul emisiunii „У родных истоков” („Originile native”);

IV. Programe care abordează probleme ecologice: „Satelrom–TV” SRL, fondatoarea postului de  televiziune „TV-Drochia”, pentru proiectul emisiunii „Impact ecologic”; şi Asociaţia Obştească „Media-Grup MERIDIAN”, fondatoarea postului de radio „Eco FM”, pentru proiectul emisiunii „Între DA şi NU”;

V. Programe cu/despre/minori şi educaţie (cu excepţia celor strict muzicale): „GURINEL–MEDIA” SRL, fondatoarea postului de televiziune „GURINEL TV”, pentru proiectul emisiunii „Lumea copiilor”; şi „MEDIA SFERA” SRL, fondatoarea postului de radio „Radio Orhei”, pentru proiectul emisiunii „Generaţia Plus”.

Luînd în considerare faptul că unii radiodifuzori au prezentat proiecte de programe audiovizuale  care abordează mai multe tematici, membrii CCA au decis să selecteze şi la acest compartiment un radiodifuzor local: Cooperativa „MOLODOSTI”, fondatoarea postului de televiziune „ELITA TV”, pentru proiectul emisiunii „Aşa cum este”.

Este de menţionat că radiodifuzorii care vor beneficia de finanţare pentru realizarea programelor şi emisiunilor cîştigătoare în concurs au obligaţia de a realiza și difuza proiectele de programe audiovizuale în termen de 6 luni din momentul finanțării.

Tot în cadrul şedinţei, la solicitarea Ambasadei României în Republica Moldova, Consiliului Coordonator al Audiovizualului a recomandat posturilor de televiziune aflate sub jurisdicţia Republicii Moldova mediatizarea, cu titlu gratuit, a spoturilor de informare a populaţiei despre locaţiile secţiilor de votare, a documentelor necesare exercitării votului, precum şi a altor informaţii utile cu privire la scrutinul electoral din România, în perioada 05-11 decembrie 2016. Spoturile cuprind informaţii despre locaţiile secţiilor de vot, pagina de internet a misiunii diplomatice, secţiunea destinată acestor alegeri.  

spot A

spot B

spot C

spot D

Serviciul comunicare şi relaţii cu publicul