



DECIZIA nr. 60/202

din 09 decembrie 2019

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării posturilor de televiziune „Canal 3”, „Publika TV”, „RTR Moldova”, „NTV Moldova”, „Accent TV”, „Prime” și „Canal 2” privind modul de reflectare a campaniei electorale la alegerile parlamentare noi în circumscripțiile electorale uninominale nr. 17, 33, 48 și 50 și alegerile locale generale din 20 octombrie 2019, pentru perioada: 23 septembrie – 06 octombrie 2019

Urmare a deciziei Curții Supreme de Justiție a Republicii Moldova (Dosarul nr. 3ra-1389/19) din 30 octombrie 2019, în temeiul prevederilor art. 75 alin. (4) lit. a) și art. 83 din Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova, Consiliul Audiovizualului a efectuat monitorizarea principalelor buletine de știri ale posturilor de televiziune: „Canal 3”, „Publika TV”, „RTR Moldova”, „NTV Moldova”, „Accent TV”, „Prime” și „Canal 2” privind modul de reflectare a campaniei electorale la alegerile parlamentare noi în circumscripțiile electorale uninominale nr. 17, 33, 48 și 50 și alegerile locale generale din 20 octombrie 2019, pentru perioada: 23 septembrie – 06 octombrie 2019.

Rezultatele monitorizării au atestat că în perioada 23 septembrie – 06 octombrie 2019, posturile de televiziune supuse monitorizării au difuzat în total 965 de subiecte, dintre care în 336 de subiecte a fost reflectată situația social-politică din țară, iar 120 de subiecte au reflectat campania electorală la alegerile parlamentare noi în circumscripțiile electorale uninominale nr. 17, 33, 48 și 50 și alegerile locale generale din 20 octombrie 2019.

Astfel, postul de televiziune „Accent TV” a difuzat 90 de subiecte cu caracter social-politic și 23 de subiecte cu caracter electoral; „NTV Moldova” – 82 de subiecte social-politice și 25 de subiecte cu caracter electoral; „Publika TV” – 64 de subiecte cu caracter social-politic și 28 de subiecte electorale; „RTR Moldova” – 60 de subiecte social-politice și 22 de subiecte cu caracter electoral și „Canal 3” – 40 de subiecte cu caracter social-politic și 22 de subiecte au reflectat campania electorală.

I. CANAL 3

Rezultatele monitorizării au atestat că în perioada 23.09.2019 – 06.10.2019, postul de televiziune „Canal 3” a difuzat, în cadrul principalului buletin de știri, 198 de subiecte, dintre care 40 de subiecte au reflectat situația social-politică din țară, iar 22 de subiecte au reflectat campania electorală.

Urmare a analizei cantitative și calitative s-a atestat că în perioada de raport, postul de televiziune „Canal 3” a abordat subiectele electorale din principalul buletin de știri în cadrul rubricii „Alegeri locale generale – 2019”.

Astfel, în cadrul acesteia au fost reflectate atât subiecte generale referitoare la procesul electoral, cât și subiecte cu privire la candidații înscriși în cursa electorală pentru funcția de primar al municipiului Chișinău: Ion Ceban (PSRM), Andrei Năstase (ACUMDAPAS), Dumitru Țira

(PPEM), Victor Chironda (Mișcarea Forța Nouă), Ruslan Codreanu (CI), Vladimir Cebotari (PDM), Dorin Chirtoacă (PL) și Valeriu Munteanu (USB).

Subiectele care au vizat procesul electoral, dar și participarea candidaților în campania electorală au fost reflectate, în general, neutru, cu excepția candidatului Blocului Electoral „ACUMDAPAS”, Andrei Năstase, care a fost mediatizat negativ.

Analiza raportului gender a atestat o lipsă de echilibru, cota bărbaților fiind cea dominantă, iar cota femeilor a fost una ne semnificativă.

În contextul **Declarației comune cu privire la desfășurarea și reflectarea campaniei electorale fără discriminare și discurs de ură**, contrasemnată de Consiliul Audiovizualului, Oficiul Avocatului Poporului, Consiliul pentru prevenirea și eliminarea discriminării și asigurarea egalității și Agenția Relații Interetnice, se constată că postul de televiziune „Canal 3”, în modul de reflectare a campaniei electorale, în perioada 23 septembrie – 06 octombrie 2019, nu a admis:

- incitarea la ură sau discriminare;
- incitarea la ură între persoane, interetnică sau separatism teritorial;
- lezarea demnității sau reputației altei persoane, ofensă publică;
- utilizarea limbajului sexist.

II. PUBLIKA TV

Rezultatele monitorizării au atestat că în perioada 23.09.2019 – 06.10.2019, postul de televiziune „Publika TV” a difuzat, în cadrul principalului buletin de știri, 258 de subiecte, dintre care 64 cu caracter social-politic, iar 28 de subiecte au reflectat campania electorală.

Urmare a analizei cantitative și calitative s-a atestat că în perioada de raport, postul de televiziune „Publika TV” a abordat subiectele electorale din principalul buletin de știri în cadrul rubricii „Alegeri locale generale 2019”.

Astfel, în cadrul acesteia au fost reflectate atât subiecte generale referitoare la procesul electoral, cât și subiecte cu privire la candidații înscriși în cursa electorală pentru funcția de primar al municipiului Chișinău: Ion Ceban (PSRM), Andrei Năstase (ACUMDAPAS), Octavian Țicu (PUN), Valeriu Munteanu (USB), Dorin Chirtoacă (PL), Vladimir Cebotari (PDM), Victor Chironda (Mișcarea Forța Nouă), Dumitru Țîra (PPEM) și Vladimir Țurcanu (PPR).

Analiza raportului gender a atestat o lipsă de echilibru, cota bărbaților fiind cea dominantă, iar cota femeilor a fost una ne semnificativă.

Prin abordarea subiectelor din perioada de raport, postul de televiziune „Publika TV” nu a favorizat în mod evident vreun candidat la funcția de primar al Capitalei, reflectarea fiind, în general, neutră. Candidatul Blocului Electoral „ACUMDAPAS”, Andrei Năstase, a fost reflectat, în mare parte, printr-un context negativ în cadrul știrilor.

Totodată, rezultatele monitorizării au atestat că în perioada de referință 23.09.2019 – 06.10.2019, postul de televiziune „Publika TV” nu a asigurat prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziție în cadrul a 4 subiecte:

1. La data de 24 septembrie 2019, în cadrul principalului buletin informativ „NEWSROOM” de la ora 17:00 a fost difuzată știrea „Depolitizarea, o vorbă în vânt”. Subiectul s-a axat pe faptul că Igor Dodon și-a pus oamenii din anturaj la conducerea celor mai importante instituții ale statului. Nu a fost prezentată poziția șefului statului.

2. La data de 30 septembrie 2019, în cadrul principalului buletin informativ „NEWSROOM” de la ora 17:00 a fost difuzată știrea „Disensiunile se amplifică”. Subiectul a fost realizat în baza declarațiilor deputatului neafiliat Octavian Țicu. Potrivit lui, mai mulți deputați din Blocul ACUM ar putea părăsi platforma politică și crea o nouă fracțiune în Legislativ. La final s-a menționat: „*Conducerea Blocului ACUM nu a comentat, deocamdată, declarațiile făcute de Octavian Țicu*”.

3. La data de 05 octombrie 2019, în cadrul principalului buletin informativ „NEWSROOM” de la ora 17:00 a fost difuzată știrea „Năstase riscă sancțiuni”, în care se relatează despre sesizările depuse la CEC de către candidatul la funcția de primar al municipiului Chișinău din partea PDM, Vladimir Cebotari, și Partidul „Democrația acasă”, cu privire la mai multe încălcări legate de campania electorală de către Andrei Năstase. Lipsește replica lui Andrei Năstase.

4. La data de 06 octombrie 2019, în cadrul principalului buletin informativ „NEWSROOM” de la ora 17:00 a fost difuzată știrea „Președintele i-a dezamăgit”. În cadrul subiectului, Alexandru Arseni – semnatar al Declarației de independență, a adus acuzații președintelui Igor Dodon, referindu-se la discursul acestuia rostit la tribuna ONU. Reporterul a menționat: „*Președintele nu a comentat, deocamdată, acuzațiile*”.

Prin urmare, sunt relevante **prevederile art. 13 alin. (6) lit. a)** din Codul serviciilor media audiovizuale: „*În cadrul programelor audiovizuale de știri și de dezbateri, de informare în probleme de interes public, de natură politică, economică, socială sau culturală trebuie să fie respectate următoarele cerințe: a) asigurarea imparțialității, echilibrului și favorizarea liberei formări a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziție, în perioada în care problemele sunt în dezbateri publice*”.

Este de specificat că prin Decizia nr. 51/163 din 17.10.2019, Consiliul Audiovizualului a sancționat cu amendă în mărime de 15 000 de lei „General Media Group Corp” SRL, fondatoarea postului de televiziune „Publika TV”, pentru încălcări repetate a prevederilor art. 13 alin. (6) lit. a) din Codul serviciilor media audiovizuale, în conformitate cu art. 84 alin. (7) lit. f) din Codul serviciilor media audiovizuale.

În contextul **Declarației comune cu privire la desfășurarea și reflectarea campaniei electorale fără discriminare și discurs de ură**, contrasemnată de Consiliul Audiovizualului, Oficiul Avocatului Poporului, Consiliul pentru prevenirea și eliminarea discriminării și asigurarea egalității și Agenția Relații Interetnice, se constată că postul de televiziune „Publika TV”, în modul de reflectare a campaniei electorale, în perioada 23 septembrie – 06 octombrie 2019, nu a admis:

- incitarea la ură sau discriminare;
- incitarea la ură între persoane, interetnică sau separatism teritorial;
- lezarea demnității sau reputației altei persoane, ofensă publică;
- utilizarea limbajului sexist.

III. RTR MOLDOVA

Rezultatele monitorizării au atestat că în perioada 23.09.2019 – 06.10.2019, postul de televiziune „RTR Moldova” a difuzat, în cadrul principalului buletin de știri, 193 de subiecte, dintre care 60 cu caracter social-politic, iar 22 de subiecte au reflectat campania electorală.

Urmare a analizei cantitative și calitative s-a atestat că în perioada de raport, postul de televiziune „RTR Moldova” a abordat subiectele electorale din principalul buletin de știri în cadrul rubricii „Alegeri locale generale 2019”.

Astfel, în cadrul acesteia au fost reflectate subiecte despre activitatea concurenților electorali la alegerile locale generale și parlamentare noi: Ion Ceban (PSRM), Vitalii Voznoi (Partidul „Stânga

europeană), Andrei Năstase (ACUMDAPAS), Octavian Țicu (PUN), Vladimir Cebotari (PDM), Lilia Ranogaieț (PNL), Dumitru Țira (PPEM), Victor Chironda (Mișcarea Forța Nouă), Valeriu Klimenco (PPȘ) Vladimir Țurcanu (PPR) și candidatul la funcția de primar al municipiului Bălți, Renato Usatâi (PN).

Candidații electorali reflectați în principalele buletine de știri ale postului de televiziune „RTR Moldova” au beneficiat de o mediatizare, în general, neutră, cu excepția candidatului PSRM la funcția de primar al Chișinăului, Ion Ceban, care fost mediatizat în context pozitiv și a beneficiat de cel mai mult spațiu de emisie.

Analiza raportului gender a atestat o lipsă de echilibru, cota bărbaților fiind cea dominantă, iar cota femeilor a fost una ne semnificativă.

În contextul **Declarației comune cu privire la desfășurarea și reflectarea campaniei electorale fără discriminare și discurs de ură**, contrasemnata de Consiliul Audiovizualului, Oficiul Avocatului Poporului, Consiliul pentru prevenirea și eliminarea discriminării și asigurarea egalității și Agenția Relații Interetnice, se constată că postul de televiziune „RTR Moldova”, în modul de reflectare a campaniei electorale, în perioada 23 septembrie – 06 octombrie 2019, nu a admis:

- incitarea la ură sau discriminare;
- incitarea la ură între persoane, interetnică sau separatism teritorial;
- lezarea demnității sau reputației altei persoane, ofensă publică;
- utilizarea limbajului sexist.

IV. NTV MOLDOVA

Rezultatele monitorizării au atestat că în perioada 23.09.2019 – 06.10.2019, postul de televiziune „NTV Moldova” a difuzat, în cadrul principalului buletin de știri, 182 de subiecte, dintre care 82 de subiecte au reflectat situația social-politică din țară, iar 25 de subiecte au reflectat campania electorală.

Urmare a analizei cantitative și calitative s-a atestat că în perioada de raport, postul de televiziune „NTV Moldova” a abordat subiectele electorale din principalul buletin de știri în cadrul rubricii „Alegeri locale generale 2019”.

Astfel, în cadrul acesteia au fost reflectate subiecte, în special, despre activitatea concurenților electorali la alegerile locale generale: Ion Ceban (PSRM), Octavian Țicu (PUN), Victor Chironda (Mișcarea Forța Nouă), Vladimir Țurcanu (PPR), Valeriu Munteanu (USB), Dumitru Țira (PPEM), Dumitru Diacov (PPPN) și Lilia Ranogaieț (PNL).

Reflectarea candidaților electorali în cadrul principalului buletin de știri al postului de televiziune „NTV Moldova” a fost într-o conotație neutră, pozitivă și negativă, cu excepția candidaților PSRM, care au fost reflectați în context pozitiv.

De asemenea, s-a atestat că postul de televiziune „NTV Moldova” a reflectat în preponderență candidatul Ion Ceban la funcția de primar al Capitalei și reprezentanții PSRM, consilieri sau candidați la funcția de primar.

Analiza raportului gender a atestat o lipsă de echilibru, cota bărbaților fiind cea dominantă, iar cota femeilor a fost una ne semnificativă.

Totodată, postul de televiziune „NTV Moldova” nu a asigurat prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziție în cadrul unui subiect din 03.10.2019, buletinul de la ora 19:00, cu titlul „Bani aduși cu trenul la Partidul Nostru”:

În cadrul subiectului se menționează că „Partidul Nostru” este suspectat de aducerea banilor cu trenul de la Moscova, asta sugerează imaginile video și înregistrările audio publicate de portalul „Scheme.md”. Potrivit acestora, „Partidul Nostru” cheltuiește sume importante pentru promovarea lui Renato Usatîi în unele instituții media. Alți bani erau oferii membrilor de partid, printre aceștia este și consilierul municipal Chișinău, Ilian Cașu, precum și candidatul Partidului Nostru la alegerile prezidențiale din 2016, Dumitru Ciubașenco. Reporterul mai susține că Ilian Cașu ar fi negat că a luat bani de la Renato Usatîi, iar președintele „Partidului Nostru” a declarat că nu a ascuns niciodată faptul că banii provin din afara țării și că sunt distribuiți în Moldova pentru diferite scopuri. Lipsește poziția lui Dumitru Ciubașenco.

Prin urmare, sunt relevante **prevederile art. 13 alin. (6) lit. a)** din Codul serviciilor media audiovizuale: *„În cadrul programelor audiovizuale de știri și de dezbateri, de informare în probleme de interes public, de natură politică, economică, socială sau culturală trebuie să fie respectate următoarele cerințe: a) asigurarea imparțialității, echilibrului și favorizarea liberei formări a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziție, în perioada în care problemele sunt în dezbatere publică”*.

Este de specificat că prin Decizia nr. 51/163 din 17.10.2019, Consiliul Audiovizualului a sancționat cu amendă în mărime de 15 000 de lei PP „Exclusiv Media” SRL, fondatoarea postului de televiziune „NTV Moldova”, pentru încălcări repetate a prevederilor art. 13 alin. (6) lit. a) din Codul serviciilor media audiovizuale, în conformitate cu art. 84 alin. (7) lit. f) din Codul serviciilor media audiovizuale.

În contextul **Declarației comune cu privire la desfășurarea și reflectarea campaniei electorale fără discriminare și discurs de ură**, contrasemnată de Consiliul Audiovizualului, Oficiul Avocatului Poporului, Consiliul pentru prevenirea și eliminarea discriminării și asigurarea egalității și Agenția Relații Interetnice, se constată că postul de televiziune „NTV Moldova”, în modul de reflectare a campaniei electorale, în perioada 23 septembrie – 06 octombrie 2019, nu a admis:

- incitarea la ură sau discriminare;
- incitarea la ură între persoane, interetnică sau separatism teritorial;
- lezarea demnității sau reputației altei persoane, ofensă publică;
- utilizarea limbajului sexist.

Prin scrisoarea nr. 012-611EM din 26.11.2019, PP „Exclusiv Media” SRL a comunicat Consiliului Audiovizualului, cu referire la încălcarea atestată, că postul de televiziune „NTV Moldova” este un post atașat principiilor echidistanței și pluralismului de opinie, totodată, menționând că la realizarea subiectului „Bani aduși cu trenul la Partidul Nostru” s-a ținut cont de principiile respective, redacția prezentând opinia conducerii „Partidului Nostru”, astfel nefiind necesară opinia fiecărui membru al formațiunii în parte.

La cele invocate de PP „Exclusiv Media” SRL este de precizat că în cadrul subiectului au fost reflectate două idei: finanțarea „Partidului Nostru” cu bani veniți din Moscova și faptul că o parte din bani erau oferii membrilor de partid, printre aceștia fiind consilierul municipal Chișinău, Ilian Cașu, și ex-candidatul „Partidului Nostru” la alegerile prezidențiale din 2016, Dumitru Ciubașenco. Președintele „Partidului Nostru”, Renato Usatîi, s-a expus doar asupra provenienței banilor, nu și asupra faptului că a oferit bani membrilor de partid. Tot în cadrul subiectului, reporterul susține că Ilian Cașu ar fi negat că a luat bani de la Renato Usatîi, iar poziția lui Dumitru Ciubașenco nu a fost prezentată.

V. ACCENT TV

Rezultatele monitorizării au atestat că în perioada 23.09.2019 – 06.10.2019, postul de televiziune „Accent TV” a difuzat, în cadrul tuturor buletinelor de știri, 134 de subiecte, dintre care 90 de subiecte au reflectat situația social-politică din țară, iar 23 de subiecte au reflectat campania electorală.

Urmare a analizei cantitative și calitative s-a atestat că în perioada de raport, postul de televiziune „Accent TV” a abordat subiectele electorale din principalul buletin de știri în cadrul rubricii „Alegeri locale generale 2019”.

Prin abordarea subiectelor, postul de televiziune „Accent TV” a reflectat, în special, activitatea Președintelui țării Igor Dodon, PSRM și candidații acestuia la funcțiile de primar și consilieri din mun. Chișinău și alte raioane ale republicii la alegerile locale generale din 20 octombrie 2019. Candidatul PSRM, Ion Ceban, în toate subiectele a fost reflectat ca un candidat care are planuri concrete pentru Chișinău. Despre ceilalți candidați s-au făcut doar știri „cumulative”, în care au fost menționate sumar unele activități ale acestora. Astfel, printre candidații mediatizați au fost: Victor Chironda (MPFN), Valeriu Munteanu (USB), Octavian Țicu (PUN), Dorin Chirtoacă (PL), Vladimir Cebotari (PDM), Dorin Chirtoacă (PL) și Andrei Năstase (ACUMDAPAS).

Analiza raportului gender a atestat o lipsă de echilibru, cota bărbaților fiind cea dominantă, iar cota femeilor a fost una ne semnificativă.

Așadar, s-a atestat că postul de televiziune „Accent TV” a reflectat în preponderență candidatul Ion Ceban la funcția de primar al Capitalei și reprezentanții PSRM, consilieri sau candidați la funcția de primar la alegerile locale generale din 20 octombrie 2019.

În contextul **Declarației comune cu privire la desfășurarea și reflectarea campaniei electorale fără discriminare și discurs de ură**, contrasemnata de Consiliul Audiovizualului, Oficiul Avocatului Poporului, Consiliul pentru prevenirea și eliminarea discriminării și asigurarea egalității și Agenția Relații Interetnice, se constată că postul de televiziune „Accent TV”, în modul de reflectare a campaniei electorale, în perioada 23 septembrie – 06 octombrie 2019, nu a admis:

- incitarea la ură sau discriminare;
- incitarea la ură între persoane, interetnică sau separatism teritorial;
- lezarea demnității sau reputației altei persoane, ofensă publică;
- utilizarea limbajului sexist.

Referitor la posturile de televiziune „Prime” și „Canal 2” este oportun de menționat că acestea au fost supuse monitorizării 24/24 pe toată perioada campaniei electorale la alegerile parlamentare noi în circumscripțiile electorale uninominale nr. 17, 33, 48 și 50 și alegerile locale generale din 20 octombrie 2019, inclusiv turul II, din 03 noiembrie 2019:

- 20-29 septembrie 2019 (Decizia nr. 50/159 din 08 octombrie 2019);
- 30 septembrie – 09 octombrie 2019 (Decizia nr. 51/162 din 17 octombrie 2019);
- 10-20 octombrie 2019 (Decizia nr. 54/179 din 31 octombrie 2019);
- 21 octombrie – 01 noiembrie 2019, turul II (Decizia nr. 58/196 din 13 noiembrie 2019).

Urmare a rezultatelor monitorizării posturilor de televiziune „Prime” și „Canal 2”, pentru perioadele sus-menționate, și urmare a dezbaterilor publice, Consiliul Audiovizualului a sancționat cu:

- Avertizare publică – „General Media Group Corp” SRL, fondatoarea postului de televiziune „Prime”, pentru încălcarea prevederilor art. 13 alin. (1) lit. a) și art. 16 alin. (3) lit. a) din Codul serviciilor media audiovizuale (Decizia nr. 54/179 din 31.10.2019);

- Avertizare publică – „Telestar Media” SRL, fondatoarea postului de televiziune „Canal 2”, pentru încălcarea prevederilor art. 16 alin. (3) lit. a) din Codul serviciilor media audiovizuale (Decizia nr. 54/179 din 31.10.2019);
- Amendă în mărime de 5 000 de lei – „General Media Group Corp” SRL, fondatoarea postului de televiziune „Prime”, și „Telestar Media” SRL, fondatoarea postului de televiziune „Canal 2”, pentru încălcarea repetată a prevederilor art. 16 alin. (3) lit. a) din Codul serviciilor media audiovizuale (Decizia nr. 58/196 din 13.11.2019).

În cadrul dezbaterilor publice, membra Consiliului Audiovizualului, Lidia Viziru, a declarat că raportul de monitorizare constată că doar două posturi de televiziune: „Publika TV” și „NTV Moldova”, au avut mici abateri de la legislația în vigoare, specificând, totodată, că rezultatele atestate de Consiliul Audiovizualului pentru prima perioadă de campanie electorală coincid practic cu rezultatele atestate de societatea civilă, ceea ce este un lucru îmbucurător. Lidia Viziru a propus, chiar dacă este depășită perioada electorală, sancționarea posturilor de televiziune care au încălcat legislația audiovizuală.

De aceeași părere a fost și membra CA, Tatiana Buraga, care a mai specificat că în dezordinea informațională actuală, jurnalismul este cel care trebuie să contribuie la contracararea acestei dezordini și să creeze un jurnalism de calitate.

Propunerea de a sancționa posturile de televiziune „NTV Moldova” și „Publika TV” nu a întrunit numărul necesar de voturi (PRO – (2) – T. BURAGA și L. VIZIRU; CONTRA – (4) – D. VICOL, A. COZMA, C. MIHALACHE și Iu. ROȘCA).

La rândul său, președintele Consiliului Audiovizualului, Dragoș Vicol, consideră că sancționarea posturilor de televiziune nu este unul din mecanismele cele mai eficiente, precizând că simpla atestare, trecere în revistă sau atenționarea posturilor de televiziune poate avea un efect la fel de benefic ca și în cazul sancționării.

Tot în cadrul dezbaterilor publice, membrii CA, Iulian Roșca și Artur Cozma, au făcut un apel către furnizorii de servicii media să respecte legislația în vigoare, cât privește posturile de televiziune „NTV Moldova” și „Publika TV”, Iulian Roșca și Artur Cozma au propus atenționarea acestora, luând în considerare faptul că încălcările atestate sunt neesențiale și nu în măsură să afecteze cadrul legal și mesajul care a fost transmis societății.

În temeiul prevederilor Codului serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova, aprobat prin Legea nr. 174 din 08.11.2018, **Consiliul Audiovizualului**

DECIDE:

1. A lua act de rezultatele monitorizării posturilor de televiziune: „Canal 3”, „Publika TV”, „RTR Moldova”, „NTV Moldova”, „Accent TV”, „Prime” și „Canal 2” privind modul de reflectare a campaniei electorale la alegerile parlamentare noi în circumscripțiile electorale uninominale nr. 17, 33, 48 și 50 și alegerile locale generale din 20 octombrie 2019, pentru perioada: 23 septembrie – 06 octombrie 2019 (PRO – (6) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, A. COZMA, C. MIHALACHE, Iu. ROȘCA și L. VIZIRU).

2. A aproba Raportul cu privire la rezultatele monitorizării modului de reflectare a campaniei electorale la alegerile parlamentare noi în circumscripțiile electorale uninominale nr. 17, 33, 48 și 50 și alegerile locale generale din 20 octombrie 2019, pentru perioada: 23 septembrie – 06 octombrie 2019, de către posturile de televiziune: „Canal 3”, „Publika TV”, „RTR Moldova”, „NTV Moldova”, „Accent TV”, „Prime” și „Canal 2” (PRO – (6) UNANIM – D. VICOL, T. BURAGA, A. COZMA, C. MIHALACHE, Iu. ROȘCA și L. VIZIRU).

3. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția monitorizare TV/Radio.

4. În conformitate cu prevederile art. 84 alin. (15) din Codul serviciilor media audiovizuale, prezenta decizie devine executorie de la data publicării și poate fi atacată în instanța de judecată (Judecătoria Chișinău, sediul Râșcani, adresa: mun. Chișinău, str. Kiev nr. 3) în termen de 30 de zile din momentul aducerii la cunoștință a prezentei decizii.

5. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului.

PREȘEDINTE

Dragoș VICOL