



MD-2012, Chișinău, str. V. Pârcălab nr. 46
Tel.: (+373 22) 27-75-51, fax: (+373 22) 27-74-71
e-mail: office@cca.md, <http://www.audiovizual.md>

MD-2012, Chisinau, V. Parcalab str., № 46
Tel: (+373 22) 27-75-51, fax: (+373 22) 27-74-71
e-mail: office@cca.md, <http://www.audiovizual.md>

DECIZIA nr. 22/133 din 11 septembrie 2020

Cu privire la examinarea rezultatelor monitorizării postului de televiziune „Televiziunea Centrală”, urmare a sesizării IP „Centrul pentru Jurnalism Independent”

La data de 17 august 2020, în adresa Consiliului Audiovizualului a parvenit sesizarea nr. 974-01, din aceeași dată, din partea IP „Centrul pentru Jurnalism Independent”, în care se menționează că postul de televiziune „Televiziunea Centrală”, în cadrul buletinelor de știri de la ora 19:00 din 03 august (ora de difuzare: 19:04:58 și 19:27:48); 05 august (ora de difuzare: 19:12:30 și 19:30:55); 06 august (ora de difuzare: 19:01:44 și 19:12:45) și 07 august (ora de difuzare: 19:17:35 și 19:26:20) *„încalcă în mod vădit pluralismul de opinii, fiind prezentate cel puțin câte două subiecte în care liderul Partidului Politic „Șor”, Ilan Șor, apare în context pozitiv și laudativ, în timp ce despre alte partide și alți politicieni din Republica Moldova se vorbește mult mai puțin, neutru sau critic”*.

În acest sens, petiționarul consideră că au fost încălcate prevederile:

- art. 13 alin. (14) din Codul serviciilor media audiovizuale: *„Difuzarea unor imagini și/sau înregistrări sonore de arhivă trebuie să fie însoțită de datarea acestora ori de mențiunea „Arhiva””*;

- art. 31 lit. c) din Codul serviciilor media audiovizuale: *„Furnizorii publici de servicii media se află în serviciul publicului, funcționează din contribuția publicului, sunt supuși controlului public și au misiunea să realizeze în practică următoarele principii – promovarea pluralismului audiovizual”*;

- pct. 2.9 din Codul deontologic al jurnalistului: *„Jurnalistul trebuie să obțină și să prezinte opinia tuturor părților relevante pentru subiect. Jurnalistul trebuie să demonstreze pluralitatea de opinii, chiar dacă nu este de acord cu acestea”*;

- art. 83 alin. (1) și (3) lit. c) din Codul serviciilor media audiovizuale: *„Supravegherea respectării prevederilor prezentului cod și sancționarea încălcărilor, precum și controlul îndeplinirii obligațiilor și a deciziilor adoptate în temeiul și pentru aplicarea prezentului cod revin Consiliului Audiovizualului. Consiliul Audiovizualului exercită controlul (...) ca urmare a petiției depuse de către o persoană fizică sau juridică”*;

- art. 83 alin. (4) din Codul serviciilor media audiovizuale: *„În cazurile prevăzute la alin. (3) lit. b) și c), Consiliul Audiovizualului, în termen de 15 zile lucrătoare din data depunerii sesizării ori petiției, efectuează un control privind circumstanțele de fapt. (...) În cel mult 5 zile lucrătoare după efectuarea controlului privind circumstanțele de fapt, Consiliul Audiovizualului examinează sesizarea sau petiția în ședință publică, anunță rezultatele controlului, audiază subiecții interesați și decide respingerea sau acceptarea sesizării ori petiției și, după caz, aplicarea unei sancțiuni, în condițiile prevăzute de prezentul cod”*.

În contextul celor invocate, în conformitate cu prevederile art. 83-84 din Codul serviciilor media audiovizuale, art. 9, art. 69 alin. (2) și art. 73 din Codul administrativ, IP „Centrul pentru Jurnalism Independent” solicită Consiliului Audiovizualului următoarele:

- Înregistrarea petiției și comunicarea numărului de înregistrare a acesteia în termen de 2 zile;
- Disponerea efectuării controlului privind circumstanțele de fapt semnalate;
- Examinarea petiției și informarea petiționarului în termenii prevăzuți de lege.

În temeiul prevederilor art. 83 alin. (2) din Codul serviciilor media audiovizuale, precum și în scopul examinării obiective a tuturor circumstanțelor sesizate, Consiliul Audiovizualului a solicitat, prin scrisoarea nr. 556 din 19 august 2020, „Media Resurse” SRL, fondatoarea postului de televiziune „Televiziunea Centrală”, prezentarea opiniei, în scris, asupra celor invocate în sesizarea IP, „Centrul pentru Jurnalism Independent”, cât și înregistrările buletinelor de știri din 03, 05, 06 și 07 august 2020, ora 19:00.

Prin scrisoarea nr. 1095-01 din 01 septembrie 2020, „Media Resurse” SRL, fondatoarea postului de televiziune „Televiziunea Centrală”, a comunicat Consiliului Audiovizualului următoarele: „Urmare a petiției depusă de Instituția Privată „Centrul pentru Jurnalism Independent”, în care se presupune încălcări a Codului serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova la postul de televiziune „Televiziunea Centrală”, în scopul examinării sale obiective, SRL „Media Resurse” își expune opinia cu privire la toate elementele acestei plângeri și informează Consiliul Audiovizualului cu următoarele argumente:

1. Postul de televiziune „Televiziunea Centrală” respectă strict prevederile Codului serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova și ale Codului deontologic al jurnalistului din Moldova.

2. Postul TV – „Televiziunea Centrală” nu este instituție media, care este finanțată din bani publici, așa cum este menționat în punctul doi al petiției emisă de către Centrul de Jurnalism Independent

3. În ceea ce privește exemplele furnizate de Instituția Privată „Centrul pentru Jurnalism Independent” în petiția depusă, venim cu următoarele precizări:

- în comunicatul de presă din 03 august, activitățile funcționarilor locali aleși din partea Partidului Șor au vizat 1 din cele 13 materiale prezentate în buletinul de știri. Alte subiecte au fost prezentate după următoarele tematici: sondaj, acțiunea politică a Partidului Acțiune și Solidaritate; liderul PPD, Andrei Năstase; protestul administratorilor bazinelor acvatice; protestul persoanelor cu deficiențe de auz; ședința Comisiei reforma Constituției; demisia în Primăria Chișinău; situația criminală din Orhei; percheziții la Metal Feros; litigiile dintre Avia Invest și Guvern; date despre coronavirus în Moldova și în lume.

- În buletinul de știri din 05 august a fost prezentată o știre din 15 despre activitățile Partidului Politic Șor. Celelalte subiecte au fost: explozia din Beirut; declarațiile lui Ion Chicu și Maia Sandu cu privire la nava care a fost legată de explozia din Beirut; vizita lui Igor Dodon la Moscova și reacțiile politicianilor; prune moldovenești distruse în Rusia; adresarea deputatului PPD, Iurie Reniță, la Parchetul General European; problemele agricultorilor din cauza secetei; incendiu la Edineț; tăierea copacilor în Chișinău și construcția parcarilor; drumuri reparate în Orhei; prăbușirea acoperișului Casei de cultura în satul Doina; o poveste tematică despre soarta unei persoane fără adăpost din Chișinău; date despre coronavirus în Moldova și în lume; tombola organizată de Televiziunea Centrală.

- În buletinul de știri din 06 august despre Partidul Șor a fost menționat o știre și 2 informații scurte din totalul de 12 știri. Celelalte au fost: decizia Curții Constituționale cu privire la puterile președintelui; protestul lucrătorilor din grădinița privată; CEC privind regulile de vot la alegerile prezidențiale; consecințele exploziei de la Beirut; mărturii ale unei moldovence care locuiește la Beirut; date despre coronavirus în Moldova și în lume; pregătiri în școli pentru anul nou de studii; povestea unui vagabond din Chișinău.

- În buletinul de știri din 07 august, Partidul Șor a fost o singură dată menționat din cele 12 reportaje. Celelalte subiecte au fost: S. Litvinenco: „I. Dodon pregătește fraudarea alegerilor”; despre protestul transportatorilor; declarația Platformei DA privind convocarea Parlamentului; date despre COVID-19 în Moldova și în lume; admitere în universități; proteste la Beirut; furt de pavaj din Chișinău; cod galben.

4. Informațiile de mai sus indică faptul că canalul a acoperit în știrile sale diverse evenimente și subiecte de importanță publică și de interes care au avut loc în aceste zile, pe baza capacităților fizice și tehnice, precum și alegerea personalului editorial. Fiecare număr conține știri despre cel

puțin 3-4 formațiuni politice, pe baza activității lor politice și a evenimentelor actuale asociate acestora. Și doar 1, uneori 2, materiale în cauză direct al Partidului Șor. Pe baza faptului că canalul TV este situat direct în Orhei (material-tehnice de bază, studiouri, personal editorial), este firesc să reflectăm evenimentele care au loc în acest oraș și zonă. Ceea ce nu reprezintă o încălcare a Codului serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova. În consecință, considerăm că acuzația de acoperire mai activă a activităților partidului Șor și încălcarea principiului pluralismului este nefondată.

5. Principiul pluralismului a fost respectat în fiecare din buletinele de știri menționate de Instituția Privată „Centrul pentru Jurnalism Independent”. Vă argumentăm următoarele:

- *Complotul din 03.08.2020 este despre sondajul grupului Intellect Grup, care conținea informație despre toate partidele politice care, conform rezultatelor sondajului, merg în Parlament, precum și toți liderii politici care pot candida la Președinție și au cea mai mare încredere a alegătorului.*

- *Buletinul de știri din 03.08.2020 este despre lansarea sistemului de iluminat în satul Doltu de către autoritățile locale, ales din Partidul Șor, a fost furnizat cu informații de la reprezentanți ai partidului, primarul, sătenii. Toți, într-adevăr, au vorbit pozitiv despre proiect. Nu a fost posibil să se găsească printre cei adunați la eveniment oameni care să vorbească de rău despre apariția unui sistem modern de iluminat în sat.*

- *Buletinul de știri din 05.08.2020, unde este vorba despre acoperișul Casei de cultură, care s-a prăbușit în satul Doltu, raionul Cahul, de asemenea, nu încalcă principiul pluralismului și conține pozițiile tuturor părților implicate în situația de conflict: Primarul satului este reprezentant al Partidului Șor, un consilier local din PSRM, care este acuzat de primar, președintele raionului, care face parte din PSRM, precum și sătenii.*

- *Buletinul de știri din 06.08.2020 este despre Protestul Partidului Șor la biroul Ambasadei UE în Republica Moldova. Materialul respectă, de asemenea, pe deplin principiul pluralismului și prezintă toate pozițiile; reprezentanții PCA; reprezentantul biroului UE, căruia i-a fost transmis petiția, precum și reacția ambasadorului UE în Republica Moldova, Peter Mikhalko.*

- *Of (informații de scurtă durată, videoclip ilustrat) din data de 06.08.2020, că la inițiativa consilierilor municipali din Chișinău de la Partidul Șor a fost creat un grup de lucru pentru schimbarea sistemului alimentară din grădinițele capitalei. Informațiile sunt prezentate după fapt pe baza deciziei în urma ședinței Consiliului municipal. Decizia a fost luată în unanimitate, nu s-au exprimat dispute sau alte puncte de vedere cu privire la această problemă.*

- *Buletinul de știri din 08.07.2020 este despre lansarea unui sistem de iluminare modern de către partidul Șor în satul Morozeni. Sunt prezentate informații de la reprezentanții partidului Șor, primarul și locuitorii satului. Nu au fost nemulțumiți de apariția iluminatului, deoarece în sat acum au iluminat pentru prima dată în 30 ani.*

- *Știrea din 07.08.2020 este despre acțiunea promoțională a postului de televiziune „Televiziunea Centrală”, unde este vorba despre extragerea premiilor. Partenerul proiectului este Fundația Miron Șor, condus de Ilan Șor. În acest reportaj sunt menționate condițiile acțiunii și este povestit despre câștigătorii tombolei. Credem că articolul nu încalcă nici aici dispozițiile privind pluralismul opiniilor.*

- *De asemenea, considerăm că acuzația de încălcare a dispoziției privind necesitatea furnizării de informații din surse de încredere este neîntemeiată. În fiecare dintre aceste materiale am folosit informații din sursa originală. În cazul despre sondajul de opinie, acestea sunt datele companiei care l-a realizat, materialul prezentat despre acțiunile Partidului Șor este luat din comunicatele de presă ale partidului și organizatorii evenimentului. Dacă știrile prezentau o situație conflictuală, poziția tuturor părților la conflict era întotdeauna prezentă în ele.*

Considerăm că acuzațiile formulate de Instituția Privată „Centrul pentru Jurnalism Independent” în plângerea sa sunt nefondate, opiniile exprimate în aceasta sunt subiective și ne încalcă dreptul la independență editorială și libertate de creativitate, prevăzute în partea (1) din art. 8 din Codul serviciilor media audiovizuale („dreptul unui furnizor de servicii media de a determina în mod independent și în mod liber conținutul serviciilor sale media audiovizuale în conformitate cu

legislația privind serviciile audiovizuale și termenii licenței de difuzare”).

De asemenea, credem că astfel de afirmații subiective și neîntemeiate din partea reprezentanților Instituția Privată „Centrul pentru Jurnalism Independent” pe care îi respectăm nu corespund misiunii principale a CJI, care este de a sprijini jurnalismul profesional, iar noi ne străduim să promovăm înființarea unei prese de înaltă calitate, independentă și imparțialitatea.

În legătură cu argumentele de mai sus ale administrației postului TV „Televiziunea Centrală” cu privire la plângerea CJI din 17.08.2020 sperăm la o examinare obiectivă și independentă a acestei plângeri de către Consiliul Audiovizualului al Republicii Moldova. În contextul celor expuse supra, întru evitarea situației asupra petiției sus-menționate, Media Resurse SRL nu a încălcat legea”.

În conformitate cu prevederile art. 75 alin. (4) lit. a) și art. 83 alin. (3) lit. c) din Codul serviciilor media audiovizuale, Consiliul Audiovizualului a efectuat monitorizarea postului de televiziune „Televiziunea Centrală”, prin prisma celor invocate în sesizarea IP „Centrul pentru Jurnalism Independent”.

Rezultatele monitorizării au atestat că la 03, 05, 06 și 07 august 2020, ora 19:00 (ora de difuzare: 19:00), postul de televiziune „Televiziunea Centrală” a difuzat buletine informative în cadrul cărora a fost reflectată activitatea Guvernului, opoziției parlamentare, a președintelui Republicii Moldova, I. Dodon, precum și știri cu caracter social, economic, extern, de informare referitor la starea epidemiologică din țară etc:

- **În cadrul buletinului din 03.08.2020**, din totalul de 12 subiecte, Ilan Șor a fost protagonistul a 2 materiale jurnalistice:

1. „Arbitrajul de la Stockholm a interzis rezilierea contractului de concesiune a Aeroportului” (Guvern, Igor Dodon);
2. „Partidul „Șor” înregistrează cea mai mare creștere în sondaje” (PSRM, PAS, PPSOR, PN, PCRM, PPDA, PDM/ I. Șor, I. Dodon, M. Sandu, R. Usatâi, V. Voronin, P. Filip, A. Candu, I. Chicu, V. Plahotniuc);
3. „PAS: Dodon nu semna pentru judecători corupți” (I. Dodon, M. Sandu);
4. „Năstase a depus o sesizare la PG pe numele lui Igor Dodon” (I. Dodon, A. Năstase);
5. „Dodon începe schimbarea Constituției” (I. Dodon);
6. „Pavel Verejan îl acuză pe șeful interimar al IP Orhei, Vasile Adașan, de răfuială politică” (PSRM, PDM);
7. „Percheziții în dosarul Metal feros: patru ofițeri INI, reținuți” (I. Dodon);
8. „Se redeschid piscinele?” (I. Chicu);
9. „Protest la Guvern: Cer redeschiderea piscinelor” (I. Chicu);
10. „Au cerut asigurarea educației în limbajul semnelor” (Guvern);
11. „Ceban taie salariul subalternilor” (I. Ceban);
12. „Încă într-un sat din raionul Fălești, partidul „ȘOR” a aprins lumina stradală” (PPȘ/I. Șor).

- **În cadrul buletinului din 05.08.2020**, din totalul de 11 subiecte, Ilan Șor a fost protagonistul a 3 materiale jurnalistice:

1. „Apocalipsă la Beirut: 100 de morți și 4000 de răniți”;
2. „Sandu și Chicu se acuză reciproc” (I. Chicu, M. Sandu);
3. „Agricultorii care au suferit pierderi în urma înghețurilor nu au fost ajutați nici până astăzi” (Guvern);
4. „Comuna Doina a rămas fără Casa de cultură. Primar: Este din vina consilierilor PSRM și PDM” (PPȘ; PSRM; PDM);
5. „Pe strada Pușkin au fost tăiați mai mulți copaci pentru a se construi o nouă parcare”;
6. „IP Orhei refuză să colaboreze cu serviciile municipale în lupta comună ANTI-COVID-19” (PDM, PPȘ);
7. „Expert: Vizita lui Dodon la Moscova înseamnă irosire de bani din Bugetul de stat” (I. Dodon);

8. „Prune moldovenești, distruse în Rusia”;
9. „Jurie Reniță: Lăcustele politice ale lui Dodon au invadat Parlamentul” (I. Dodon, PSRM);
10. „Încă 13 persoane au murit din cauza COVID 19, iar 408 s-au infectat”;
11. „Proiectul „Un teren de joacă pentru fiecare localitate” a ajuns încă în două sate” (PPȘ/I. Șor).

- **În cadrul buletinului din 06.08.2020**, din totalul de 10 subiecte, Ilan Șor a fost protagonistul a 4 materiale jurnalistice:

1. „Partidul „ȘOR”: Peter Michalko discreditează valorile europene în Moldova” (PPȘ/I. Șor);
2. „CC: Dodon poate fi demis dacă nu acceptă Premierul majorității parlamentare” (I. Dodon, PPDA, A. Candu);
3. „Protest în fața Guvernului: Angajații cer deschiderea grădinițelor private” (Guvern);
4. „Sistemul de alimentație în grădinițele și școlile din Chișinău va fi revizuit” (PPȘ/I. Șor);
5. „Pregătirile pentru noul an școlar, în toi” (Guvern);
6. „Exclusiv: Realitatea din Beirut”;
7. „5 decese și 406 cazuri noi de infecție cu noul Coronavirus” (Guvern);
8. „Indiferența autorităților statului curmă viața oamenilor străzii”;
9. „Noi restricții pentru stațiile PECO din capitală” (PPȘ);
10. „Lucrările de reparație a străzii Valeriu Cupcea din Orhei, în plină desfășurare” (I. Șor).

- **În cadrul buletinului din 07.08.2020**, din totalul de 11 subiecte, Ilan Șor a fost protagonistul a 2 materiale jurnalistice:

1. „Litvinenco: Dodon pregătește fraudarea alegerilor cu implicarea pădurarilor” (PAS; GUV/I. Dodon);
2. „Glavan: Situația catastrofală din sănătate, pretext de amânare a alegerilor prezidențiale” (PRO Moldova, Guvern/ I. Dodon);
3. „Cer convocarea unei ședințe extraordinare a Parlamentului” (PPDA, GUV, PPȘ, PAS; PSRM, PRO Moldova, PDM);
4. „+7 decese și alte 360 de cazuri noi de COVID-19. De luni se redeschid piscinele”;
5. „COVID-19: noi recorduri în România și Ucraina”;
6. „Beirut fierbe de proteste antiguvernamentale”;
7. „O altă comună din raionul Orhei, iluminată în totalitate, grație Partidului „Șor” (PPȘ/I. Șor);
8. „Pandemia a știrbit din emoțiile procesului de admitere la universități”;
9. „Cu mașina la furat”
10. „Televiziunea Centrală continuă să premieze cei mai fideli și norocoși telespectatori” (I. Șor);
11. „Trei avertizări meteorologice”.

Este de menționat că în cadrul buletinelor de știri, subiecții politici au fost reflectați în funcție de aspectul contextual al evenimentelor, iar în cazul subiectelor cu tentă negativă și conflictuale, a fost asigurată prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziție.

Urmare a analizei cantitative și calitative se atestă că postul de televiziune „Televiziunea Centrală” nu a comis încălcări de la prevederile legislației audiovizuale în vigoare.

Totodată, este oportunitate de specificat că, conform clasificării furnizorilor de servicii media aflați în jurisdicția Republicii Moldova, furnizori publici sunt: Instituția Publică Compania „Teleradio-Moldova” și Compania Publică „Găgăuziia Radio Televizionu”. Astfel, prevederile art. 31 lit. c) din Codul serviciilor media audiovizuale cu privire la obligațiile furnizorilor publici de servicii media, invocat de către IP „Centrul pentru Jurnalism Independent”, nu sunt aplicabile postului de televiziune „Televiziunea Centrală”, dat fiind faptul că MEDIA RESURSE” SRL, fondatoarea postului de televiziune „Televiziunea Centrală”, este un furnizor de servicii media regional privat.

În cadrul dezbaterilor publice, președintele Consiliului Audiovizualului, Dragoș Vicol, a precizat că a făcut un apel public cu privire la faptul că la unele posturi de televiziune s-a întezit inserarea unor reportaje cu o pregnantă tentă publicitară și partinică, în care sunt prezentate diverse acțiuni ale unor lideri politici, cum ar fi: iluminare stradală, reparare a drumurilor, construcția de apeducte etc. Dragoș Vicol a menționat că este necesar de întreprins măsuri cu privire la obstrucționarea difuzării unor astfel de reportaje care, cu părere de rău, se extind, iar consecințele nu sunt deloc favorabile, deoarece legislația audiovizuală nu dispune de pârgurile necesare care ar împiedica difuzarea acestora.

În acest context, președintele Consiliului Audiovizualului, a dat citire unui răspuns venit în adresa Consiliului Audiovizualului din partea unor ONG-uri de media: „*Fenomenul la care v-ați referit în debutul ședinței publice a CA din 25 august 2020, ne preocupă și ne îngrijorează și pe noi, de multă vreme. Fenomenul nu are o denumire cunoscută și acceptată de toți, de aceea, în sensul prezentului text, noi îl vom denumi, convențional, „publicitate politică”. Aceasta, sub diferite forme – deschisă, mascată, camuflată, ascunsă, conținând mesaje frumos ambalate, a fost prezentă în spațiul mediatic, inclusiv audiovizual, în permanență, făcându-se săcâitoare, cu regularitate de invidiat, în ani electorali. Partidele politice fac rând la televiziuni pentru a ne felicita cu orice ocazie – că-i vorba de Revelion sau de sfintele sărbători de Paște. Lideri de partid ne îndeamnă de la ecran ori de pe panouri stradale să ne iubim orașul ori Moldova. Politicieni și fundații de caritate ne povestesc și, uneori, ne și arată câte drumuri, biserici, stadioane sau terenuri de joc pentru copii se vor face ori se fac (chiar înainte de prima ninsoare!); în câte localități va fi ori este iluminat stradal etc., etc. Toate – și în perioade extraelectorale. Unele – marcate ca publicitate comercială, altele – livrate ca și conținuturi editoriale, dar în esență, publicitare.*

În lume, publicității politice, ca parte a comunicării politice, a marketingului politic și efectelor ei, îi sunt dedicate studii și analize științifice incomparabil mai multe decât agitației electorale. Paradoxal însă, legiuitorul nostru a fost și este preocupat de reglementări juridice ale agitației și publicității electorale (asemănătoare ca semnificație) în campanii electorale, dar n-a fost și nu este preocupat de publicitatea politică. Noțiunea nu are nici măcar definiție juridică în Republica Moldova”.

În temeiul prevederilor Codului serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova, adoptat prin Legea nr. 174 din 08.11.2018, **Consiliul Audiovizualului**

DECIDE:

1. A lua act de rezultatele monitorizării postului de televiziune „Televiziunea Centrală” (PRO (6) – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, I. ROBU, Iu. ROȘCA și A. URSU-ANTOCI; CONTRA (1) – L. MANOLE).

2. A respinge sesizarea f/nr. din 17 august 2020 din partea IP „Centrul pentru Jurnalism Independent” (PRO (6) – D. VICOL, T. BURAGA, C. MIHALACHE, I. ROBU, Iu. ROȘCA și A. URSU-ANTOCI; CONTRA (1) – L. MANOLE).

3. Motivațiile privind rezultatele votării sunt înscrise în Procesul-verbal al ședinței CA din 11 septembrie 2020, parte integrantă a prezentei decizii.

4. Controlul asupra executării prezentei decizii îl exercită Direcția monitorizare TV.

5. Prezenta decizie poate fi contestată în ordinea contenciosului administrativ, în termen de 30 de zile de la data comunicării acesteia.

6. Prezenta decizie intră în vigoare la data adoptării și va fi publicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova și pe pagina web a Consiliului Audiovizualului.

PREȘEDINTE

Dragoș VICOL